| Magdalena Górecka

seniorzy podczas zajęć grupowych w poznaniu. mobilizacja gimnastyka zdrowotna, koordynacja, sprawność zdrowie

Większość dolegliwości bólowych kręgosłupa jest spowodowana nadmiernym obciążeniem osiowym.

Codzienne długotrwałe siedzenie źle wpływa na drobne mięśnie przykręgosłupowe rozluźniając je nadmiernie – osoby prowadzące sedentaryjny tryb życia często narzekają na „ból kręgosłupa/ krzyża”

Dla naszego kręgosłupa nie najlepszy jest też trening z ciężarami, powoduje kompresję przestrzeni miedzykręgowych, które i tak podlegają procesom inwolucyjnym.

Co więc robić? Oczywiście ćwiczyć! 😉 Jednym z najważniejszych elementów treningu nakierowanego na usprawnienie w obszarze kręgosłupa – są ćwiczenia elongacyjne i wszelkiego rodzaju trakcje. Najprostsza rzecz jaką możesz zrobić by „rozsuwać” kręgi to: wisieć na drążku… Spróbuj przez minutę… 😉 Wymaga to dużej siły i wytrzymałości. Ma dobry początek można robić krótki interwał kilkanaście sekund w zwisie + przerwa wypoczynkowa i od nowa.

Zapraszam na moje:

Podczas warsztatów – pokażemy także łatwiejsze sposoby dbania o kręgosłup 😉 Zobacz jak szkolimy na filmie: 

Wyciągaj się ile możesz 😉

Chcesz dostawać na swojego maila więcej takich ciekawostek i informacji o aktywności fizycznej, zdrowiu i dietetyce? Zapisz się na newsletter i otrzymaj darmowego e-booka!


Udostępnij:

OPINIE O SZKOLENIACH

Współpracujemy