| Magdalena Górecka

para seniorow przytula sie na plazy. usmiechaja sie.

Jak utrzymać sprawność w jesieni życia? Pomyśl o tym już teraz, nawet jeśli masz 20-30 lat. Teraz jest moment, by budować “rezerwę” i dbać o siebie. Gimnastykuj swój mózg! jak możesz to zrobić? Czytaj dalej!

Gimnastyką dla mózgu jest… przede wszystkim robienie czegoś nowego!

✅ Lubimy rutynę i nawyki, ale nie utrzymają nas w dobrej kondycji. Zrobi to otwartość na nowe!

Szukaj okazji na zdobycie nowych doświadczeń. Oczywistym wydawałoby się, że może to być nauka języka, podróże lub nowe hobby… ale chodzi o to, by tworzyły one dla Ciebie zupełnie nową jakość!

👉 ucz się tego, co wprowadzi Cię w zupełnie nowy “system pojęciowy”. Czyli jeśli doskonale znasz nazwy asan w sanskrycie i filozofię Jogi to zapisz się na kurs treningu funkcjonalnego, który też jest aktywnością fizyczną, ale wprowadzi w Twój świat zupełnie nowe terminy.

👉 ucz się nowych schematów ruchowych, uaktywnij ciało – mięśnie i stawy w sposób, którego wcześniej nie znało. Jesteś fanem treningu siłowego? Zapisz się na zajęcia z Jogi! Gimnastykujesz się? Wybierz się na warsztat gier ruchowych! To wymusza tworzenie się nowych połączeń między neuronami w mózgu.

👉 spaceruj, biegaj, podróżuj w nowe tereny i miejsca.

kobieta w sportowym ubraniu wykonuję asanę. Obrazek jest podpisany pytaniem, jak zostać superseniorem

👉 wchodź w nowe środowiska . Bardzo ważne dla zachowania zdrowia są kontakty społeczne. Bądź z ludźmi, współpracuj, dogaduj się, rozmawiaj. Jak to zrobić? Pójdź czasem na inną siłownię, wybierz dla siebie dodatkowe zajęcia grupowe z nowymi ludźmi, wybierz się na szkolenie, warsztat, kurs.

👉 pamiętaj, że uczenie się prawdziwie nowych rzeczy może być trudne i powodować dyskomfort (analogicznie jak z mięśniami – kiedy boli to rośnie😉). Na początku masz prawo czuć, że nowe jest niekomfortowe, ale jeśli wytrwasz, możesz być z siebie dumny/dumna, bo w ten sposób dbasz o siebie!

Naukowcy uważają, że wspólną cechą wszystkich superseniorów są:

✅  otwartość na nowe doświadczenia,

✅  gotowość do uczenia się,

✅  pozostawanie aktywnym członkiem społeczności i pełnienie wielu ról społecznych.

Dzięki takiemu aktywnemu intelektualnie życiu, mamy szansę dożyć sędziwej starości.

I tego właśnie Wam wszystkim życzymy!

PS. Jeśli znasz seniora lub seniorkę z Poznania – poleć im nasze zajęcia grupowe! Terapeutyczny trening grupowy organizujemy we wtorki i w czwartki i oparte są o holistyczną pracę z ciałem. Wykorzystujemy elementy gimnastyki, treningu funkcjonalnego, zdrowego kręgosłupa, pilates i jogi i etc. Jeśli chcesz pozbyć się bólu, zwiększyć zakresy ruchu, poprawić możliwości swojego ciała i dobrze się poczuć, to te zajęcia są dla Ciebie!

Trenerka efib robi wspólne zdjęcie z grupą kobiet podczas zajęć dla seniorów z gimnastyki zdrowotnej. piłka fitball zdrowie sprawność

Chcesz dostawać na swojego maila więcej takich ciekawostek i informacji o aktywności fizycznej, zdrowiu i dietetyce? Zapisz się na newsletter i otrzymaj darmowego e-booka!


Udostępnij:

OPINIE O SZKOLENIACH

Współpracujemy