| Magdalena Górecka

grupa młodych dziewcząt ćwiczy na zewnątrz na bieżni z użyciem sprzętu fitness do treningu motorycznego

Trening zdrowotny to:

👉świadomie kierowany proces

👉 Celem takiego treningu jest zapobieganie obniżania się zdolności organizmu do wysiłku fizycznego, a dzięki temu umacnianie zdrowia zarówno fizycznego, jak i psychicznego.

 

 

Co trzeba zrobić, żeby taki trening był skuteczny i efektywny?

W ramach mojej pracy doktorskiej przeprowadziłam badania na grupie badawczej ponad 300 osób. Badania trwały ponad 3 lata. Grupa była poddawana regularnym treningom z uwzględnieniem: siły, gibkości, wytrzymałości, koordynacji, równowagi oraz szybkości, a wyniki badań wraz z opracowanym programem kupiła międzynarodowa sieć klubów, wdrażając go jako podstawę działania.

Efektem prac było potwierdzenie hipotezy, że dla najlepszego efektu:

🔥 trening powinien składać się z różnych form aktywności fizycznej. Im bardziej wszechstronny trening tym wyższa sprawność długofalowa.

🔥  największą skuteczność przynosi trening angażujący wszystkie zdolności motoryczne. 

🔥 nie należy pomijać żadnej zdolności motorycznej w treningu,

Wynikami tych badań interesował się również Uniwersytet w Illionois – Kinesiology and Community Health and Internal Medicine, który na co dzień wdraża tego typu programy i uczy jak pracować z seniorami.

Znacznie więcej o planowaniu treningu zdrowotnego przeczytasz tutaj: Ebook Programowanie Treningu Zdrowotnego, który do końca października 2022 zakupisz w promocji.

👇👇👇

Jak budować trening terapeutyczny? 

👉 By móc pracować stabilnym wydajnym ciałem, trzeba stworzyć mocne fundamenty. Buduj stabilność!
Szkolenie Stabilizacja i Mobilność w usprawnianiu 

👉 nie zapominaj o gibkości. Bez odpowiednich zakresów ruchu i ślizgu tkankowego utkniesz.
Szkolenie Elementy Jogi, mobilizacji i stretchingu 

👉 Na stabilnym ciele pracuj z wytrzymałością i siłą.
 Szkolenie Siła, wytrzymałość i rola oddechu

👉 Uzupełnij całość kształtowaniem koordynacji i szybkości.
Szkolenie Szybkość, koordynacja, równowaga 

przykład poprawnie wykonanego ćwiczenia pistolet. to jeden z wzorców ruchowych

Wisienką na torcie w wielowymiarowym treningu jest TRENING FUNKCJONALNY.

Ze względu na różnorodność metod i zasad, prostotę i skuteczność takich treningów, powinny one być podstawowym narzędziem w pracy z ciałem. Najważniejszą cechą tego treningu jest to, że daje i przywraca sprawność ogólną. Poprzez odpowiednio dobrane ćwiczenia wpływa na wszystkie zdolności motoryczne.

Wykorzystując określone schematy możemy:

✅ poprawić parametry zdrowotne u osób z problemami narządu ruchu (po kontuzjach)

✅ poprawić wyniki sportowe u wyczynowców,

✅ usprawniać osoby trenujące rekreacyjnie.

Weź udział w naszym szkoleniu i naucz się programować trening funkcjonalny.

Chcesz dostawać na swojego maila więcej takich ciekawostek i informacji o aktywności fizycznej, zdrowiu i dietetyce? Zapisz się na newsletter i otrzymaj darmowego e-booka!


Udostępnij:

OPINIE O SZKOLENIACH

Współpracujemy