| Magdalena Górecka

pilka_fitball_cwiczenia_w_domu_pilates_efib_blog_

Ostatnio było o efektach ćwiczeń z Hula Hop w domu, teraz czas na piłkę – Fitball.

Ćwiczenia z piłką mają bardzo korzystny wpływ na nasze ciało. Pomagają w rzuceniu zbędnych kilogramów, ujędrniają skórę i oddziałują na utrzymanie prawidłowej postawy ciała wzmacniając tym samym mięśnie kręgosłupa i eliminując napięcia mięśniowe.

Jaką piłkę będziemy potrzebować? Na rynku dostępnych jest kilka modeli, skupmy się na dobraniu prawidłowych wymiarów do naszego wzrostu.

  • 55 cm – wzrost: powyżej 150 cm,
  • 65 cm – wzrost: powyżej 165 cm
  • 75 cm – wzrost: powyżej 175 cm
  • 85 cm – wzrost: powyżej 190 cm

szkolenie-zdrowy-kregoslup-senior-poznan-efib

Dla niektórych ćwiczenia z piłką mogą wydawać się zwykłą zabawą, która nie ma nic wspólnego z porządnym treningiem. Nieprawda! Te ćwiczenia, jak każde inne wymagają skupienia, techniki i oczywiście odpowiedniego przygotowania. Nie zapomnij więc o rozgrzewce!!

Oto przykładowy zestaw ćwiczeń! 🙂 Do dzieła 🙂

1. Siedząc w rozkroku na piłce nogi stabilne, na zmianę podwijaj miednicę pod siebie i wypychaj kość krzyżową do tylu.
Wydech miednica w przód
Wdech miednica w tył

2. Usiądź na piłce w rozkroku przesuwaj kolce biodrowe do boku:
1. Wdech miednica na środku
2. Wydech miednice wypychasz w prawo
3. wdech miednica na środku
4. Wydech miednice wysuwasz w lewo

3. Siedząc w rozkroku na piłce nogi stabilne, ramiona w bok na wysokości barków, przesuwaj obręcz barkową do boku:
1.. Wdech tułów na środku
2. Wydech tułów wysuwasz w prawo
3. wdech tułów na środku
4. Wydech tułów wysuwasz w lewo

ten mini zestaw skutecznie pomoże w bólu kręgosłupa po pracy, każde ćwiczenie wykonaj minimum 20 powtórzeń (na stronę).

Chcesz dostawać na swojego maila więcej takich ciekawostek i informacji o aktywności fizycznej, zdrowiu i dietetyce? Zapisz się na newsletter i otrzymaj darmowego e-booka!

 


Udostępnij:

OPINIE O SZKOLENIACH

Współpracujemy